Należący do PKO BP bank internetowy Inteligo nie ma specjalnej oferty konta dla studenta. Jego ROR może otworzyć każdy, ale nie każdemu będzie się to opłacać. Opinie są różne…
Spis treści
Inteligo należy do pionierów polskiej bankowości internetowej. Platforma powstała w 2001 r., a rok później kupił ją PKO BP, który postanowił utrzymać osobną markę.
Inteligo ma odrębną ofertę produktową. Dotyczy to m.in. ROR-ów. Jednak niektóre rozwiązania dzieli ze swoim właścicielem. Tak jest np. z aplikacją mobilną.
Opłaty
Wyróżnikiem tego banku internetowego jest prostota oferty. Od lat znajduje się w niej jeden ROR; nie ma rachunku dla młodych. Konto Inteligo może otworzyć każdy pełnoletni klient, również student czy inna młoda osoba.
Konto Inteligo | Opłaty |
---|---|
Prowadzenie konta (miesięcznie) | 0 zł |
Przelew internetowy (zwykły) | 0 zł |
Karta debetowa (miesięcznie) | 4 zł 0 zł po wykonaniu kartą płatności bezgotówkowych na min. 100 zł w miesiącu |
Wypłaty z obcych bankomatów w kraju | 5 zł Bankomaty Santander (d. BZ WBK) - darmowe |
Limit wieku posiadacza | brak |
Zobacz pełną tabelę opłat na inteligo.pl
Bank prowadzi konto bezpłatnie. Nie pobiera też opłat za przelewy internetowe. Co ciekawe szybkie transfery na numer telefonu (poprzez Blika) także są darmowe (PKO BP pobiera za nie 5 zł).
Inaczej jest z kartą debetową i obcymi bankomatami. Ta pierwsza kosztuje 4 zł miesięcznie. Opłaty unika się po zrealizowaniu plastikiem pięciu płatności bezgotówkowych w miesiącu.
Natomiast za każde podjęcie gotówki w maszynie innej niż ta należąca do PKO BP i Santandera (dawny BZ WBK) klient płaci 5 zł.
Alternatywa dla płatnych bankomatów? Niestety – brak. Usługa cash-back to koszt 1 zł. Z kolei za wypłatę Blikiem Inteligo obarczy nas identyczną opłatą jak za operację w obcym bankomacie.
Czy Konto Inteligo dla młodych może być darmowe?
Tak, o ile będziemy z niego umiejętnie korzystać. Musimy co miesiąc wydawać kartą min. 100 zł i unikać wypłat z bankomatów innych niż te opatrzone logo PKO BP i Santandera (BZ WBK).
Oprocentowanie oszczędności
Oferta depozytowa Inteligo nie różni się zbytnio od tej dostępnej w PKO BP, czyli jest słaba. Jedynie na koncie oszczędnościowym zarobimy więcej – ale tylko minimalnie. W dodatku najwyższa stawka (1,8 proc.) obowiązuje tylko dla bardo dużych kwot (nadwyżki od 200 tys. zł). Zatem nie opłaca się tu trzymać nadwyżek finansowych.
Produkt | Oprocentowanie |
---|---|
Konto oszczędnościowe | 0,6-1,8% |
Lokata 3-miesięczna | 0,8% |
Lokata 6-miesięczna | 0,9% |
Lokata 12-miesięczna | 1% |
Stan na 10.10.2018 r. |
Aplikacja mobilna Inteligo
Inteligo nie ma własnej aplikacji na urządzenia mobilne. Jego klienci mogą korzystać z IKO, którego wydawcą jest PKO BP. Apka zbiera bardzo dobre recenzje i wyróżnienia w branżowych konkursach.
Ale uwaga! Nie wszystkie funkcje IKO są dostępne dla klientów marki internetowej.
Przykładowo nie mogą oni zmieniać nazw posiadanych rachunków ani lokat czy odbierać przekazów Western Union. Z tych bardziej znaczących opcji brakuje:
- kantoru online,
- wnioskowania o debet w koncie i pożyczkę,
- włączania funkcji wielowalutowości na karcie debetowej (Inteligo nie prowadzi rachunków dewizowych).
Na szczęście z pozostałych istotnych i przydatnych na co dzień rozwiązań aplikacji IKO klienci Inteligo mogą korzystać. Oznacza to, że na smartfonie:
- zlecą przelew zwykły, ekspresowy, zagraniczny, podatkowy, z karty kredytowej,
- zapłacą zbliżeniowo telefonem,
- wpłacą i wypłacą środki bez użycia karty,
- doładują telefon na kartę,
- kupią ubezpieczenie podróżne,
- zablokują okresowo kartę płatniczą,
- wygenerują i udostępnią kod QR do przelewu,
- będą otrzymywać bezpłatnie powiadomienia push o zdarzeniach na koncie.
Oprócz tego klienci będący posiadaczami wybranych zegarków firmy Garmin mogą nimi płacić bezstykowo. W tym celu muszą ściągnąć specjalną aplikację i powiązać z nią swój rachunek bieżący (usługa Garmin Pay).
Promocje Inteligo
Obecnie nie jest dostępna żadna promocja, w której można otrzymać premię za otwarcie Konta Inteligo dla młodych. Jednak takowe pojawiają się regularnie.
Aktualnie klienci używający Blika mogą korzystać z innych, mniejszych benefitów. Chodzi o:
- rabaty na zakupy w sklepie internetowym Legii Warszawa,
- zniżki na player.pl,
- tańsze bilety do Multikina,
- darmową dostawę jedzenia zamówionego w piątki na pizzaportal.pl.
Kolejne bonusy można zgarnąć za korzystanie z aplikacji IKO. Głównie są to dodatkowe doładowania telefonów na kartę.
Opinia na koniec
Konto Inteligo ma zasadniczą wadę: płatne obce bankomaty. Z tego powodu nie będzie dobrym rozwiązaniem dla osób, które cenią sobie swobodny dostęp do gotówki i nie chcą ponosić kosztów związanych z utrzymaniem ROR-u.
Plusy:
- darmowe konto,
- możliwość zwolnienia z opłaty za kartę,
- funkcjonalna aplikacja mobilna,
- stabilne warunki cenowe (bardzo rzadkie zmiany cennika).
Minusy:
- płatne obce bankomaty,
- kiepskie oferta depozytowa,
- płatny cash-back.
[Instrukcja] Zakładanie Konta Inteligo
- Wypełnić wniosek na stronie banku
Potrzebne są dane z dowodu osobistego lub paszportu. Na tym etapie dokonuje się też wyboru: rodzaju rachunku, karty i metody autoryzacji transakcji.
- Poczekać na telefon od doradcy, który potwierdzi dane
Konsultant dzwoni w ciągu 48 godzin od wysłania formularza - Podpisać umowę dostarczoną przez kuriera
W przesyłce znajduje się również karta debetowa i dane do logowania (identyfikator i hasło startowe). - Poczekać na aktywację konta osobistego
Następuje to po dostarczeniu podpisanych dokumentów przez kuriera. Bank informuje o tym e-mailem i SMS-em. Wtedy należy zalogować się na rachunek, zmienić hasło (i – ewentualnie – zdefiniować login) oraz aktywować kartę i nadać jej PIN.
Wasze opinie o Inteligo
Tradycyjnie już czekamy na Wasze oceny i opinie na temat opłacalności konta inteligo oraz wygody jego użytkowania. Prosimy o dokonanie oceny konta poniżej a także o komentarze na temat oferty Inteligo z punktu widzenia klientów.
DNO !!! Powiadomienia SMS o wszystkich wydatkach z konta są płatne,ale i tak ciężko kontrolować stan konta ponieważ wiadomości o dokonanych zakupach i wszelkich płatnościach przychodzą na drugi dzień lub jeszcze później co sprawia, że trudno się doliczyć pieniędzy mam wrażenie jakby za jedne zakupy płaciła dwa razy ,myślę że jest to celowe wprowadzenie w błąd . Kolejna rzecz to mega długie oczekiwanie na połączenia z konsultantami i okropna obsługa jakby robili wielką łaskę że w ogóle podnoszą słuchawkę ,a weryfikacja tożsamości klienta niczym w tajnych służbach. KOSZMARNE KONTO
Dno i kilo mułu! Wszystko ładnie i pięknie dopóki nie pojawią się problemy które na infolinii są nie do rozwiązania w prosty sposób!
NOTORYCZNE problemy z kodami z kart kodów. Pomimo posiadania niezdrapanych kodów na karcie kodów, system usilnie twierdzi że wszystkie kody z karty zostały już wykorzystane, na infolinii twierdzą to samo. Pytam się jak to to możliwe? Chcesz aktywować nową kartę kodów? Nic trudniejszego! Spróbuj tylko zadzwonić z innego numeru niż ten podany w danych (zgubiłeś telefon, ukradli itp, itd) i staje się to niemożliwe pomimo podania miliona lub tryliona informacji na temat swojej osoby (nazwisko, pesel, dane dowodu osobistego itp). Zmiana danych osobowych w tym numeru telefonu? Nic trudniejszego! Nie zmienisz numeru telefonu dzwoniąc z innego numeru telefonu niż ten podany w danych bo przecież nie posiadasz obecnie aktywnej karty kodów która by Ci to umożliwiła gdyż rzekomo wszystkie kody zostały z niej wykorzystane pomimo że fizycznie nie są zdrapane. I tak tworzy się błędne koło. Zaznaczam po raz kolejny – w trakcie rozmowy podajesz trylion informacji na swój temat a i tak konsultant powie Ci że na tej podstawie nie jest w stanie stwierdzić że Ty to Ty.
Zmieniasz dane w tym numer tego nieszczęsnego numeru telefonu, pisemnie, wysyłając dyspozycję zmiany osobowych na ich adres korespondencyjny. Liczysz zapewne że to koniec Twoich problemów? Nic bardziej mylnego! Nikt Twojego numeru telefonu nie zmieni ot tak po otrzymaniu przesyłki! Po aż 1,5 tygodnia od otrzymania przez nich przesyłki (sprawdziłam datę doręczenia po numerze przesyłki) dzwonią do Ciebie w czasie Twojej pracy co uniemożliwia odebranie. Oddzwonienie to następna spychologia – konsultant nie zmieni Twojego numeru telefonu na ten który złożyłeś w pisemnej dyspozycji zmiany numeru telefonu poświadczonej Twoim podpisem ponieważ to on musi zadzwonić do Ciebie a nie Ty do niego!? Na pytanie kiedy taka próba z ich strony nastąpi, w dokładnym przedziale, odpowiedzi nie uzyskasz! Masz grzecznie czekać, zwolnić się z pracy i być gotowym na odebranie telefonu!
Spróbuj także kilkukrotnie zalogować się na swoje konto z adresu IP innego aniżeli ten dotychczas używany (przeprowadziłeś się, jesteś na wakacjach, etc) to zablokują ci ten kanał dostępu “Ze względów bezpieczeństwa”. Jakich dokładnie? Tego się nie dowiesz tylko musisz posłusznie zadzwonić na infolinię i kajać się o odblokowanie dostępu.
Bank najwidoczniej wychodzi z założenia że to Ty jesteś dla nich a nie oni dla Ciebie. Na każdym etapie prowadzonych rozmów z konsultantami zawsze dają Ci do zrozumienia że to oni mają przewagę nad Tobą oraz nastawienie domniemania nieuczciwości z Twojej strony.
Co najlepsze, w całym tym czasie oczekiwania, masz zablokowaną możliwość dyspozycji swoimi pieniędzmi. Podkreślam – SWOIMI pieniędzmi!
Mogę podpisać się pod poprzednim komentarzem.
W przypadku problemów z dostępem do konta można stracić dostęp do pieniędzy, a konsultant z infolinii najzwyczajniej nic nie może.
Co ciekawe, mimo, że pieniądze leżą w PKO BP, oddziały stacjonarne nie obsłużą swoich klientów w zakresie problemów z Inteligo.
Czyli najprostsze rozwiązanie – osobista wizyta w jednej z licznych placówek – została zablokowana przez bank.
Sami zrobili problemy, których sami nie potrafią rozwiązać, ale to im nie przeszkadza. Przecież konsekwencje ponoszą ich klienci, więc nie ma problemu.
Inteligo to najgorsze konto. Nie da się nawet zamknąć przez internet. Infolinia to godziny oczekiwania w kolejce… Dosłownie godziny. Po nastu latach w tym parabanku Inteligo jestem zaskoczony że robią takie problemy z zamknięciem konta. Odradzam Inteligo zdobywca tytułu najgorszy bank.
Mam konto od dawna i jestem zadowolona a obecnie trwa promocja
za założenie konta Inteligo.
Nie trzeba iść do banku wszystko przez internet może przyjechać kurier.
Promocja trwa do 09.02.2017 ale im wcześniej założysz konto tym
wcześniej wpłynie premia od banku.
Konto Inteligo i PKO BP to dwa RÓŻNE konta (chociaż oba konta należą do PKO.
Od pewnego czasu testuje konto indywidualne Inteligo i jak dotąd – nie mam zastrzeżeń. Konto jest solidne, dopracowane nawet w drobnych szczegółach, a pozytywne opinie na jego temat nie mogą być przypadkowe.
Podoba mi się zwłaszcza możliwość bezpłatnego korzystania z bankomatów PKO BP, BZ WBK i Nordea, znacznie ułatwia to bowiem zaopatrywanie się w gotówkę.
Konto Inteligo to moja kolejna przygoda z bankowością internetową. Oby ostatnia. Jak dotąd jest całkiem dobrze. Podzielam opinie tych użytkowników, którzy piszą, że system działa bez zarzutu i można korzystać z niego intuicyjnie. Podoba mi się też, że konto jest niedrogie i wolne od dodatkowych opłat, których istnienie uświadamiamy sobie już w trakcie korzystania.
No i nareszcie coś co mi się podoba w bankach! Ten debet do 2000 zł to super pomysł moim zdaniem. Często miałem tak w mBanku, że w podstawowym koncie eKonto niestety nie mogłem wziąć debetu. Podchodzisz do bankomatu, chcesz wypłacić 49 zł, a tutaj nie ma złotówki i jest odmowa (kwota do wypłacenia przekracza kwotę na koncie). Jak masz 2000 zł debetu w Inteligo, taki problem nie występuje. Dlatego wielki plus za tego typu dodatek. Poza tym z tego co widzę, wszystko za darmo (no tylko trzeba pamiętać, żeby robić transakcje kartą, żeby było ich więcej niż na łączną sumę 99,99 zł)
W Inteligo fajne jest to, że dużą wagę przywiązują do automatyzacji działań. Niby w każdym banku to jest, ale w Inteligo jest to fajnie uwydatnione i podkreślone. Można bardzo łatwo ustalić sobie przelewy stałe (na przykład za abonamenty telefoniczne, czy za telewizję i takie tam).
Mi się to podoba, bo pozwala zaoszczędzić dużo czasu. Poza tym konto jak konto, jeśli są jakieś opłaty, to ich nie zauważyłem. Konto jest dla mnie bardzo wygodne i przejrzyste. A i już nie jestem studentem, dlatego uważam, że to konto nie jest tylko kontem studenckim, a może być uznawane za normalne, codzienne konto dla każdego.
Ale czasami wbrew pozorom bankomat boli, bo niby tyle bankomatów i placówek, ale jak wyjedziesz na wakacje, albo mniej zurbanizowane rejony Polski to różnie bywa. Sporo się teraz inwestuje w Euronet, a bankomat Nordea na prowincji ???? Dajcie spokój
No nie powiedziałabym, że Alior Sync to był niewypał. I nie chodzi tylko o to, że był popularny, ale wprowadził zupełnie nowy model konta bez opłat. A co do Inteligo to bardzo dobre konto zwłaszcza, że limit wymaganych operacji kartą jest o połowę niższy niż u większości konkurencji. Właśnie dla studentów i młodzieży super .
Wow, dla mnie chyba najlepsza oferta z jaką się do tej pory spotkałem. 100 złotych to bardzo niewiele za prowadzenie konta. Z taką kwotą na pewno uda mi się ominąć płacenie za prowadzenie karty. Zresztą 4 złotych to też jest bardzo mało, aż dziw. No ale w końcu PKO to rzetelna marka, tak że nie ma się czemu dziwić.
Na początku zastanawiałem się, po co Bank PKO w ogóle dzieli się na jakieś inne marki, a tutaj chodzi o typu klientów. Ni znam konta Inteligo, ale nie wygląda źle.
Jak najbardziej mógłbym polecić to konto dla studenta. Jednak muszę doczytać jak to dokładnie jest z tą opłatą 4 zł za posiadanie karty, bo jeśli nie ma możliwości tego zdjąć, na przykład poprzez różne typy transakcji kartą, to ja jednak skorzystam ostatecznie z mBanku.
Tam masz 4 zł miesięcznie, ale jak wykonasz transakcję na minium 200 zł przy użyciu karty, to całość jest anulowana.
Tak, banki często się w ten sposób dzielą.
Jak poszukasz w przeszłości i teraz także, to znajdziesz wiele przykładów, gdzie bank Tworzy swój odrębny projekt. Zresztą nie tylko banki tak robią, robią też sieci telefoniczne. Popatrz teraz na PLUSH, które jest własnością sieci PLUS, z tym że to pierwsze jest dedykowane dla młodzieży.
To samo z bankami. Inteligo jest bardziej takie młodzieżowe, nowoczesne “na szybko”. Było też kilka projektów bankowych, które moim zdaniem nie wypaliły, na przykład Alior Sync od Alior Banku. To był raczej niewypał.
4 zł miesięcznie na koncie bankowym Inteligo za posiadanie karty debetowej, to nie jest jakaś wielka kasa. Mało tego – większość banków z kontem osobistym, proponuje takie właśnie rozwiązanie. mBank ma podobnie i inne konta, które reklamują się jako darmowe. Owszem – konto jest darmowe, prowadzenie jest darmowe, ale inne usługi już mogą być płatne ekstra. JEdnak podsumowując to konto indywidualne w inteligo, mogę stwierdzić, że oferta wydaje się naprawdę niezła.
Dokładnie jest tak jak mówisz. Natomiast inne banki często to ukrywają, nie mówią o tym, nie piszą, kombinują na wszelkie sposoby. W przypadku Inteligo, jest to w miarę prosto powiedziane i godzisz się, albo też nie. W większości banków mówią, że jest za darmo, a na koniec w zestawieniu miesięcznym widzisz jakieś drobne opłaty po złotówce, dwa złote i za co?
Za jakieś sprawdzanie salda konta, za wypłatę w obcym bankomacie, za nie wypłacenie odpowiedniej kwoty, która była wymagana do anulowania opłaty. Tak więc NIE ma w 100% darmowego konta bankowego, zawsze ta złotówka, 2 czy 5 zł się kryją 😉